{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Bertil er væk............. :-) {{forumTopicSubject}}

I det øjeblik " Trylletrøjen " kom med Postmand Per er Bertil forsvundet.
Jeg leder og leder, men jeg kan ikke finde ham mere.....
Jeg kigger efter det han plejer at lave , pejler med lys og lygte for at finde Puttegøjen med det sære adfærd , men han er og bliver væk.

Jeg har kigget efter ham , når Pizzabudet ringer på døren. Pizzabudet plejer at vække tigeren i Bertil.
Men igår aftes da Pizzabudet ringede på døren, var der blot en fremmede hund der stillede sig ved siden af sin far , da han åbnede døren , kiggede op på budet , vendte rundt og gik ind i stuen igen.
Jeg kender ikke den hund , men den lignede til forveksling min gamle Bertil som er blevet væk.

Når jeg sidder i stolen plejer min gamle Bertil at ligge på gulvet imellem os , men her de sidste par aftener er der kommet ind hund op på skødet af mig og lagt sig til at sove med snuden inde under min arm. Dette er meget mærkeligt for mig , for der har ingen hund sovet siden min Freia levede.
Jeg kender ikke den hund der ligger på skødet af mig , men deen ligner Bertil meget , dog trækker den vejret meget anderledes end han gjorde. Den nye hund trækker vejret dybt og roligt og gerne med tunge lyde på og dens krop er helt splattet ud af tryghed og ro dybt i dens mentale tilstand.
Min gamle Bertil trak altid vejret lidt hurtigt , var spændt i kroppen , faldt aldrig i søvn på mig og hans krop var altid spændt i min nærhed.
Jeg har også ledt på toilettet efter Bertil , han plejer altid at være derude når jeg også er der , men nu må jeg sidde der alene og udrette min gerning.
Tilgengæld er der så kommet en ny hund i min seng , jeg kender den ikke , men hold op hvor den fylder og skubber til mig. Min Bertil , som altid lå i fodenden , krøllet helt sammen , har ikke sovet i min seng de sidste par nætter , tilgengæld har den nye hund ligget helt oppe ved mit ansigt og åndet mig tungt ind i hoved , med blotte strube og det hvide ud af øjnene.
Det mærkelige ved den nye hund er , at når den lægger sig ned ved siden af mig , begynder den at smaske helt vildt , slikke sig om munden , lave små øjne og lægge ørerne tilbage. Det har jeg aldrig set min gamle Bertil gøre , når han var tæt på mig.
Imorges da jeg vågnede , stod jeg ud af sengen , blev jeg jagtet af den nye hund , den nappede efter mine hænder og var total klar til leg, mærkeligt .......
Jeg har nemlig ofte prøvet at lære min gamle Bertil, denne jagtleg inde ved sengen, men han responderede aldrig på mine invitationerne, men gik i stedet ind i stuen og satte sig ved det store vindue, for at holde øje med hvad der sker i verdenen udenfor.
Fodskamlen foran dette vindue har stået tomt siden Trylletrøjen kom med Postmand Per , der er ikke længere nogen hund der holder vagt. Den nye hund gider ikke , den vil hellere ligge i sengen og gasse sig på ryggen.

Hvor er min Bertil henne ??

--------------------------------------------------------------------


Jeg har valgt , at lade Bertil få en masse dejlige oplevelser med trøjen på , lade ham komme helt ned i stressniveau før jeg begynder på ny at træne alene hjemme træning.
Om det lykkedes ved jeg ikke , men lige nu er jeg begyndt at kunne håbe på et liv for Bertil efter Fru Nielsen er draget bort.
Når Bertil har haft trøjen på et par timer, fortsætter virkningen resten af døgnet.
Om det er fordi den onde cirkel er brudt , eller fordi han begynder at lære et nyt adfærd , ved jeg ikke.

Det tog Bertils tidligere ejer 12 uger at gøre ham nervøs og indtil videre har det taget os 16 måneder at komme her til , men jeg føler at Bertil og jeg står meget tæt ved målstregen og kan sammen liste over for at modtage præmien for at have ........

Rehabiliteret Bertil smiley

Nu nærmer juleferien sig heldigvis og der vil jeg forsøge , at lade den lille fyr være alene.

Ps. den nye hund kalder jeg bare Bertil , for nemhedens skyld , nu jeg har så meget med hans navn på smiley

Pps. Til dem som ikke har læst min forrige tråd er Trylletrøjen = Thunder-Shirte , som kan købes over nettet for under 500 kr og med 45 dages returret.

Kan i nu alle ha en forrygende dag med jeres hunde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bertil er væk............. :-)
  • #1   12. dec 2011 Ang. AG , ved vi intet .......

    Vi har ikke trænet den sidste måned pga min dårlige ankel , som har fået skinne på. jeg håber og beder til , at min ankels atter bliver så stabil , at vi kan genoptage denne fantastiske leg til foråret smiley


  • #2   12. dec 2011 Åh nej er Fru Nielsen gået bort? Det er jeg da gået glip af, er ked af det på jeres vegne. Hun var da en bare en stjerne.

    Må håbe du finder lidt af Bertil en dag igen. *S*


  • #3   12. dec 2011 Tillykke med den nye hund, han lyder som en skøn en.
    Jeg må have sovet eller været for lidt på HG, for sidst jeg hørte fra jer skulle I til Agility stævne.
    Jeg har da tænkt på, hvordan det gik!
    Og fru Nielsen er draget bort, det gør mig ondt at læse.
    jeg må være håbløst bagefter.
    Men hvor er det dejlig læsning, at Bertil er blevet en glad rolig hund.


  • #4   12. dec 2011 Nej nej , Fru Nielsen " are still going strong " , men jeg kan ikke vende det blinde øje til for hendes temmelige høje alder smiley

    Men jo ældre hun bliver og jo mere hun lærer mig at kende , jo bedre bliver hun til at " lure " Bertil fra mig smiley

    I dag var forklaringen følgende , for at få Bertil flere timer :

    Hun ringer , Bertil reagere på ringetonen og piver , jeg tager røret og ud af højtaleren kommer en ordstrøm , som lød sådan cirka ......

    - jeg har ikke glemt Bertil men jeg skal lige til optikkeren apoteket handle og så er jeg hjemme igen omkring middag og så kan jeg tage ham der og så for du ham bare tilbage igen imorgen istedet hejhejhej jeg ringer.....


  • #6   12. dec 2011 inge R


    Du er ikke håbløst bagefter , jeg har været temmelig tavs på det sidste her på HG smiley
    men ang. stævnet , ja så blev vi disket i alle 3 løb , dette skyldes helt klart nerver fra min side og så at Bertil ikke ønskede at løbe igennem posen , som var meget anderledes end det han er vant til.


  • #7   12. dec 2011 Krumme smiley

    Ja den trøje er guld værd , hvis den bare virker så længe , at Bertil når at indlære nyt adfærd , ja så er det de bedste penge jeg ever har givet ud til hundeudstyr.

    Jeg kan varmt anbefale alle hundeejer at prøve denne trøje , hvis de har nogle situationer med deres hunde , som de ønsker at få ændret.

    Jeg tænker faktisk på , at om lang tid , vil jeg give Bertil den på nede ved søen , for at se om han så stadig har behov for at give de andre hanhunde en r..fuld eller om han blot leger med dem smiley
    Men dette ønske kommer i sidste række , af adfærd jeg gerne vil have ændret ved Bertil


  • #8   12. dec 2011 Susanne DKK snob

    Ja , det med nyt navn til ny hund , kender jeg sagtens , men jeg har bare så meget som den nye hund bruger efter Bertil smiley

    Men men , jeg vil nu også lige advare jer om , at dette er jo en meget mærkelig tid , vi går sammen , Bertil og jeg....

    Jeg kender ikke min hund længere og jeg kan ikke længere forudsige hvilket adfærd han måtte komme med.
    For alt det gamle er væk og jeg skal vænne mig til ham , som han er nu.
    Når jeg giver ham trøjen på , har jeg taget mig selv i , at tænke.....

    - Ahrrjj , nu bliver den gode gamle Bertil væk , har jeg lyst til det ??

    Men så vinder fornuften over min egoisme og han for trøjen på og så må jeg bare lære den nye hund at kende .

    Bertil virker i disse dage meget meget " mindre " mentalt , tigeren er væk , min beskytter er væk og nu har jeg " bare " en hund der vælger at ligge og sove

    Det er altså underligt selvom det er mere sundt og rigtigt smiley


  • #9   12. dec 2011 Jeg bliver nødt til at give Louie sådan en i julegave. 339 kr hvis det kan give en hund, som ikke bare ligger inde under sengen, så vil det dælme være fantastisk.

  • #10   12. dec 2011 Julie P

    Jeg vil anbefale dig , at bestille den allerede idag......
    Virkningen på Bertil kom indenfor ganmske kort tid , vi snakker om få timer så var der en markant bedring i hans psyke og tillid til mennesker omkring ham.

    Så frem med kortet og du har den inden jul smiley


  • #11   12. dec 2011 Årh hvor lyder det bare godt Charlotte!! :o)
    - Og Bertil er stadig en fantastisk hund smiley

    Gad vide om det kan hjælpe på Taiko og hans reaktion over for hanner ..


  • #12   12. dec 2011 Bjerggeden...: Det må prøves. Han er bare blevet så utryg med alderen og bare den mindste ændring i stemningen, så daffer han ind under sengen. Det må prøves- og hvis det ikke virker, så kan man jo få pengene tilbage smiley Jeg må hjem og måle ham og få bestilt smiley

  • #13   12. dec 2011 Julie smiley


    Perfekt og husk at give en up-date her på HG , så alle øjne og erfaringer bliver delt , til hinandens og hundenens bedste smiley


  • #14   12. dec 2011 Det vil jeg love smiley

  • #15   12. dec 2011 Jeg har købt min Thundershirt her hos Gitte B - hun tager kun 298 for dem http://www.hundegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=22076

  • #16   12. dec 2011 Bjergged:

    Altså nej..... jeg kan slet ikke følge med. Må jeg ikke bede om et link til din forrige tråd om trylletrøjen? Så tror jeg vil starte med at læse den og så gå til denne tråd derefter smiley

    P.s. Igår var der en tråd herinde om 'brugere der var væk'. Jeg var lige ved at spørge om du mon var væk, for jeg synes det er længe siden jeg har læst nogle af dine fantastiske historier.
    Dog kunne jeg ikke huske dit navn, og da jeg kun kunne komme i tanke om at kalde dig 'farmor' lod jeg være med at eftersøge dig smiley
    Men det passer jo meget godt med at du har være 'temmelig tavs på HG på det seneste smiley

    Godt du er PÅ igen ;)....... og gi' mig så et link til den tråd smiley


  • #17   12. dec 2011 Så dejligt at høre at du har fået "ny" hund - så kan det måske også være et han kan hilse på Barley uden at lyde som om han vil slå ham ihjel...

  • #18   12. dec 2011 Grynet smiley

    linket er .... http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=492810

    og nej , jeg er ikke blevet væk , jeg er bare blevet forvænt med en meget hurtigere hastighed på min Iphone og derfor blevet lidt uvenner med min lille Notebook smiley
    Og jeg syntes der er meget små bogstaver i indlæggene når jeg læser fra min Iphone og min dovenskab byder mig , ikke at starte den langsomme op.

    og så er der heller ikke længere så meget spræl i Bertil som jeg kan berette om , nu hvor han er blevet en voksen herre og kender mine grænser
    men hvem ved , måske der sker noget nu , hvor han ikke llængere virker så bange for menneskerne mere .....
    jeg holder ihvertilfald nøje øje med hans adfærd og jeg skal nok sladre til jer smiley


  • #19   12. dec 2011 Whiskymama smiley

    Ja tænk , hvis Barley ikke ender på Bertils middagsbord , det ville da være skønt for alle smiley
    Syntes nu også , at Barley måske er lige lovlig en stor mundfuld for Bertils mave smiley


  • #20   12. dec 2011 Hæ, hæ...ja det kan godt være at det er lidt for meget af det gode. Jeg vil nu egentlig også helst beholde ham mit store hyggedyr smiley

  • #21   12. dec 2011 Tak - nu er jeg med!

    Hvor er det dejligt med den effekt Thundershirten har haft på Bertil.

    Jeg glæder mig til at høre (når du en gang når så langt) om den har samme beroligende effekt hvis du giver ham den på nede ved søen.
    For netop det, at han vil give de andre hanhunde r*vfuld, er det eneste adfærdsproblem jeg har tilbage med Julius.

    ------

    Hmm... så lige at der er 45 dages returret, så måske jeg bare skulle hoppe ud i det og købe en selv og prøve det af.

    Det tror jeg sgu jeg gør smiley



  • #22   12. dec 2011 Grynet .......


    Gør det , gør det .........

    Og jeps , jeg giver en up-date fra søen , hvis altså ikke dejlige Barley bliver den første der måtte mødes med Bertil til træningen. jeg har nemlig planer om , at tage derud i januar og hilse , hvis vejret tillader det smiley


  • #23   12. dec 2011 Jeg gør det!

    Han snorksover lige nu og vil lige måle ham når han vågner, inden jeg bestiller......... Måske unødvendigt: en GD'er på 72 kg kan nok kun være i XXL'en smiley


  • #24   12. dec 2011 Grynet .....

    jeg tror ikke du går helt galt i byen hvis du tager den største af dem smiley
    åhh den lille pjokkemås smiley


  • #25   12. dec 2011 Jaaaah.... min lille fis.'Fnugget' i daglig tale smiley

  • #26   12. dec 2011 Det spændende er jo også om det ændrer noget ved hunden på sigt, eller om det kun er når trøjen er på det virker. Har Bertil sin trøje på 24/7 eller tager du den af ham ind imellem, og hvordan går det så?

  • #27   12. dec 2011 Wauw................Fed læsning.
    Er glad for at Bertil nu kan finde roen.
    Har bestilt en til Isis, hvis nerver sidder udenpå pelsen og jeg glæder mig meget til at hun skal prøve den.
    En ting er, hvordan vi opfatter hundenes reaktion med deres omverden, en anden ting er, hvordan hunden egentlig går rundt og har det.
    Det kan ikke være spor rart at føle at verden er et sted, hvor man konstant skal være på vagt overfor alt.


  • #28   12. dec 2011 Helt enig Lea.

    Og det er lige netop sådan jeg tror Julius har det, hver gang vi bevæger os udenfor vores egen parcel: en verden hvor han konstant skal være på vagt (og passe godt på mig).


  • #29   12. dec 2011 El Caminas

    Som skrevet i den lile historie ........

    Når Bertil har haft trøjen på et par timer, fortsætter virkningen resten af døgnet.
    Om det er fordi den onde cirkel er brudt , eller fordi han begynder at lære et nyt adfærd , ved jeg ikke

    Bertil har kun trøjen på et par timer af gangen , men virkningen holder resten af døgnet .....


  • #30   12. dec 2011 Og så blev jeg da alligevel lidt modig for en time siden.......

    Bertil havde haft trøjen på siden kl. 9.30 og han var faldet fuldstændigt i dvale , han puttede bare inde i sengen .......

    Så kl. 12.15 tændte jeg for tvèt derinde , hældte kaffe i min kop , tog nøgler , telefon og bog med mig ned til Fru Nielsens lejlighed.
    Gik ind , men lod døren stå åben , satte mig og det viste sig at Fru Nielsen var hjemme , så vi sad og snakkede en ½ time, hvor vi engang imellem gik ud på opgangen og lavede lidt " ballade " , faktisk så meget så hunden på 1. sal reagerede med gøen.
    Men vi kunne ikke høre Bertil........
    Kl. 12.45 gik jeg op igen , men stoppede hos Fru Thygesen på 1.sal for at høre om hun havde hørt Bertil.
    Det havde hun iikke , vi stod og snakkede et par minutter frem og tilbage , men vi kunne stadig ikke høre Bertil.
    Normalt plejer Bertil at begynde at gø højt og kaldende ligeså snart jeg sætter mine fødder i opgangen og han stopper ikke før et par minutter efter jeg er kommet ind.
    Denne gang stod han bare lige så stille ved døren og ventede fint på , at jeg åbnede den og han tog imod mig uden gøen og med en masse dæmpede signaler og tryggen sin krop tæt ind til min.

    Woouuu , siger jeg bare !!!


  • #31   12. dec 2011 Ps. Bertil havde trøjen på imens jeg var hos Fru Nielsen.

  • #32   12. dec 2011 Det er jo helt vild en effekt den har på Bertil!

    Jeg har nu bestilt min Thundershirt til Julius (hos Gitte B, http://www.nuform.dk/ og hun kan klart anbefales. Hjertelig og meget imødekommende smiley

    Håber den kan hjælpe Julius.


  • #33   12. dec 2011 Hvor er det bare fantastisk!!

  • #34   13. dec 2011 Sikke da en fantastisk update :o)

    Aj hvor lækkert smiley

    Stort tillykke smiley


  • #35   13. dec 2011 Fedt at høre.
    Kunne det evt. være en smart idé at give sin nyankomne hvalp sådan en på ?? Her tænker jeg også i forhold til nytårsaften?


  • #36   16. dec 2011 Gud det skal jeg da prøve. Disen går helt bersærk når her kommer andre gæster end mine forældre. Det ville godt nok være skønt, hvis man kunne føre en almindelig samtale og dejligt for hende, hvis hun kunne slappe af.

    Polly er allerede rædselsslagen for den smule fyrværkeri her har været, så jeg gruer også lidt for hendes nytårsaften.

    Jeg kan ikke finde noget om, om de kan tage skade af at have den på i længere tid. Andre der ved noget om det?


Kommentér på:
Bertil er væk............. :-)

Annonce